A MAPIK sikeresen bevezette a minőségirányítási rendszerét

Barta Ervin, ügyvezető igazgató
2023. júl. 10.
A MAPIK Magyar Projektfejlesztési Központ Kft. 2023. május 1. napján sikeresen bevezette a minőségirányítási rendszerét, amelyet 2023. július 10. napján sikeresen auditáltak.
A MAPIK célja az hatékony és jól szabályozott működés, ezért elengedhetetlen volt a megfelelő minőségirányítási rendszer bevezetése. A vállalkozás elkötelezett a minőségi szolgáltatások iránt, és hogy vezetői elképzeléseik hatékonyabban valósuljanak meg, bevezették a nemzetközi MSZ EN ISO 9001:2009 minőségtanúsítási rendszert. Ez a rendszer összhangban van a belső és külső követelményekkel, a jogszabályokkal, és megfelel a nemzetközi normáknak is. A MAPIK célja az irányítási rendszer és a módszerek egységesítése, fejlesztése, a vállalkozás hatékonyságának növelése, miközben az érdekelt felek elégedettségét is biztosítják.
A minőségirányítási rendszer kiépítése a munkafolyamatok elemzésével kezdődött. Azonosították azokat a tényezőket, amelyek hatékony működésüket akadályozták, és definiálták a problémákat. Ezután megoldási javaslatokat dolgoztak ki, és létrehozták egy irányelvekkel ellátott kézikönyvet, amely útmutatást nyújtott a munkatársaknak a tervek optimális végrehajtásához és a prioritásokhoz igazításához. Ennek megvalósításához kollektív együttműködésre volt szükség.
A gyakorlati megvalósítást követően egy független, akkreditált tanúsító szervezet auditot végzett, amelynek során ellenőrizték a minőségirányítási rendszer szerinti működést. Az audit minden területre kiterjedt, beleértve a kapcsolódó munkafolyamatokat és az iratkezelést is. Az auditorok teljes projekteken keresztül vizsgálták a szabványszerű működést és ellenőrizték az ISO 9001:2009 szabvány által előírt dokumentáció megfelelőségét.
A tanúsító audit során nem találtak eltérést az ISO szabvány követelményeitől, és megállapították, hogy a MAPIK működése során a jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak megfelelően modellezhető folyamatokat alkalmaznak. A MAPIK működése átlátható, és a teljesítményt és minőséget folyamatosan mérni lehet. Bármilyen lehetséges eltérés esetén a vezetés gyorsan értesülhet róla, így a problémák megoldása szakszerűvé és hatékonnyá válik. Ez a jó szakmai hírnévhez, a pozitív közmegítéléshez vezető út.
Budapest, 2023. július 10.
Barta Ervin
ügyvezető igazgató
Járdán Áron
operatív és stratégiai igazgató
minőségirányítási vezető
További információk:
